Μπαμπης Παπαδοπουλος

Μπάμπης Παπαδόπουλος

Ένας εξερευνητής της κιθάρας, του ήχου, της αρμονίας και της ενορχήστρωσης, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος δεν ερευνά απλά, αλλά καταθέτει σε τακτά χρονικά διαστήματα τα αποτελέσματα της έρευνας του προσφέροντας μας ταξίδια μελωδικά, ποικίλων διαθέσεων, και ευχάριστα απρόοπτων προορισμών.

Η προσωπική δημιουργική πορεία του Μπάμπη Παπαδόπουλου ξεκίνησε από το 2008 με τα αυτοσχεδιαστικά Electric Solo, το πνεύμα των οποίων αποτυπώθηκε στο άλμπουμ «Σκηνές Από Ένα Ταξίδι», εξελίχθηκε στο εμβληματικό «Απ’ Τη Σπηλιά Του Δράκου» με οργανικές διασκευές σε ρεμπέτικα τραγούδια της δεκαετίας του 1930 και, ενώ έκανε μία ενδιάμεση στάση στο θέατρο και τον κινηματογράφο – στο Κ.Θ.Β.Ε και στο Εθνικό Θέατρο για τη μουσική σύνθεση θεατρικών παραστάσεων και στον κινηματογράφο για τη μουσική ταινιών μεταξύ των οποίων η πρόσφατη ταινία του Γιάννη Οικονομίδη «Το Μικρό Ψάρι» – κορυφώνεται με το τελευταίο του άλμπουμ «Μέσα στον Πόνο Είν’ η Χαρά Μες στη Χαρά Είν’ ο Πόνος» που περιέχει 11 οργανικές συνθέσεις του ίδιου.

Από τη μάλλον μακρινή – αλλά πάντα επίκαιρη – εποχή του συγκροτήματος Τρύπες, στις πιο πρόσφατες συνεργασίες του με καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων, όπως ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και ο Σωκράτης Μάλαμας και κυρίως με την παράλληλη προσωπική του πορεία, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος έχει καταφέρει κάτι πολύ σπάνιο: να μας μιλάει ταυτόχρονα και στην καρδιά και στο μυαλό. Να μας εντυπωσιάζει τεχνικά χωρίς ποτέ να καταφεύγει σε εύκολους εντυπωσιασμούς. Να ντύνει με μελωδίες και τη μελαγχολία μας και τη χαρά μας. Και όλο αυτό απλά, με φυσικότητα, όπως κυλάει το νερό στο αυλάκι, όπως ρέει το «Μέσα στον πόνο είν’ η χαρά μεσ’ στη χαρά είναι ο πόνος».

Ο τίτλος του άλμπουμ είναι δανεισμένος από το ομώνυμο κρητικό τραγούδι του Γιάννη Δερμιτζάκη (Δερμιτζογιάννης, 1907-1984) και κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2014. Μπήκε στις περισσότερες λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς και στη λίστα των συντακτών του περιοδικού Avopolis κατέκτησε την πρώτη θέση ως το καλύτερο άλμπουμ ελληνικής παραγωγής του 2014.

Τα σχόλια στα έντυπα από τη μέρα της κυκλοφορία του είναι χαρακτηριστικά:

«Είναι, εν ολίγοις, τούτο το πόνημα ένα «instant classic» όπως λένε στην αλλοδαπή: ένας δίσκος μαεστρικά ισορροπημένος, βαθύς και μεστός, ο καλύτερος εγχώριος αλλά και ένας από τους καλύτερους γενικότερα για τη φετινή χρονιά. Αν δεν με πιστεύετε, είμαι σίγουρος ότι μια δοκιμή θα σας πείσει…». Μιχάλης Τσαντίλας http://www.avopolis.gr/greek-albums

“Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο, που αναδιατάσσει το «χθες» με όρους σημερινούς δίχως να απογυμνώνεται από τις πυρηνικές αξίες της δημιουργίας. Ενοποιεί διαφορετικής αφετηρίας παλαιούς ήχους, χρησιμοποιώντας μεθόδους προσέγγισης δοκιμασμένες στο χρόνο. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό”. Φώντας Τρούσας http://www.lifo.gr/team/music/53725

“Ο κιθαρίστας Μπάμπης Παπαδόπουλος δικαιώνει απολύτως τον τίτλο του καινούργιου του δίσκου. Ένα πολυδιάστατο μουσικό ταξίδι που πατάει στην Ελλάδα και κοιτάζει τον κόσμο με ένα πολύχρωμο καλειδοσκόπιο συναρπαστικής πλοκής”. Μάκης Μηλάτος http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/506/1220-βαθμοί-φαρενάιτ

 

Τα σετ εμφανίσεων του Μπαμπη Παπαδόπουλου:

Μπάμπης Παπαδόπουλος Acoustic Set

Μπάμπης Παπαδόπουλος Electric Solo

Σχετικά Events